Vacker vinterdag

Solen gnistrar i snön och det ser ut att bli en till vacker vinterdag. Nu har jag avnjutit frukost med hembakat bröd och måste säga att det var gott. Mätt i magen känner jag mig redo för att möta söndagen. Jag har egentligen inte så mycket planer, skall cykla med lite bröd till mamma och pappa och så blir det ett pass BodyAttack med Lena på eftermiddagen. Skall väl koka ihop lite rödbetssoppa till middag och så skulle det inte sitta helt fel med en promenad i det vackra vintervädret.

Jag har nästan läst ut boken "Den hemlige kocken" nu. Måste säga att det är omöjligt att ta till sig allt som Mats-Eric skriver. För att göra det får man nog sluta handla mat i butik och börja producera allt själv, vilket inte är möjligt. Visst jag är intresserad av kost, men någon måtta får det vara! Som helhet har jag tyckt att det har varit intressant att läsa boken och vissa saker har förvånat mer än andra. Här följer ett litet inlägg om crabsticks som i alla fall förvånade mig:

"Detta smakförstärkta fiskkött som söker imitera skaldjur förekommer tyvärr ymnigt i såväl standardsushi som oinspirerade lunchsallader. Att ordet krabba ingår i namnet är förstås konstigt eftersom produkten inte innehåller ett uns krabbkött"



Så nu vet ni det. Det som jag har trott att har varit en inlagd delikatess är inget annat än ihoppressat fiskkött!

Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Fast det står nog också tydligt på förpackningarna till crab-sticksen; fast de är ändå väldigt praktiska om man ska göra egen sushi.



Brödet verkade annars väldigt lyckat! Snällt av dig att dela med dig till mamma o pappa också.

2010-01-10 @ 14:39:15
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Snorkkis: Jo det gör det säkert, men tror ändå att det är många utöver mig som har låtit sig luras av namnet... Håller med dig om att de är praktiska då man lagar sushi.

2010-01-10 @ 16:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0