Onödig extra utgift

Fasen, i dag drog jag på mig en onödig extra utgift. Mina glasögon föll i två delar då jag putsade dem. Besökte Instrumentarium på lunchen för att fixa dem. Tänkte att det kan inte vara världens sak att limma ihop dem. Till min stora förvåning får jag veta att de inte går att fixa. Nej, Jenny du måste köpa nya glasögon...kul kul...precis som att jag inte har spenderat tillräckligt med pengar denna vecka redan då jag köpte bil.

Eftersom mina glasögon är livsviktiga för mig kunde jag inget annat än prova ut ett par nya. Nu har jag med mig hem två bågar som jag skall välja mellan. De fanns rätt många fina bågar, men dessa två fastnade jag för:



Ska ta med dem till gymmet och fråga råd av Lena. Prada eller Versace that's the question :) Så passligt att jag skall på combat i dag så får jag boxas bort lite ilska över mina trasiga glasögon.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vilken otur! du hade inte försäkring?

så typiskt att det skall hända när man kanske har lite snålt med pengar/bränt i väg en stor summa!

Jag är tacksam över att jag klarat mig hittills utan glasögon.

2010-02-24 @ 20:51:21
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Sammen

Satsa på Prada :)

Snygga och svart är snyggt :)



Dom andra liknar i färgen lite dina gamla MEN smaken som baken!

2010-02-24 @ 21:06:39
Postat av: Jenny

Cecilia: Jo, otur minsann! Lärde mig att jag skall ta försäkring via glasögonbutiken nu. Har hemförsäkring men med värdeminskining och självrisk är det inte mycket jag får av dem...

2010-02-24 @ 21:07:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Jenny

Sammen: Jo de blir Prada. Som du skriver så liknar de andra rätt mycket de som jag har :)

2010-02-24 @ 21:08:54
URL: http://[email protected]
Postat av: Sofie RW

Ah, vad otur. Du får helt enkelt vara utan att shoppa en ny bil nästa vecka.



Du kanske kan ta foton med dem på och lägga upp på bloggen så kan vi rösta; fast du verkar redan ha fattat beslut :) .



Postat av: Jenny

Sofie: Jo visst otur! Nej men nu då jag har insett fakta är jag rätt nöjd över att "få" nya glasögon. Bra idé det där med o ta foto för röstning. Tänkte själv på det, men pga tidbrist uteblev det. Tror de svarta blir bra :)

2010-02-25 @ 07:31:07
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0