Dålig natt

Jag har sovit dåligt, har snuva och ont i halsen och känner mig sämre än i går...bläää... Tydligen var det inte en så snabbt övegående förkylning som jag hade hoppats på. Dessutom har jag funderat en del på mitt bilköp. Har jag nu gjort ett bra eller dåligt köp? Själva affären gick rätt fort så nu i efterhand har jag lämnat att fundera på om nu detta var bra.

Till saken hör att bilen jag har köpt var rätt mycket medkörd. Borde jag ha satsat lite mer och köpt en som var mindre medkörd? Hade en Opel Astra som alternativ (årsmodell 2007, medkörd 70 000 km), men som var 3000 € dyrare. Skulle den ha varit ett brättre köp? Även om jag har undertecknat köpeavtalet har jag tid på mig att fundera till på måndag. Utvändigt och invändigt var Golfen i toppen skick, inga skråmor eller bucklor. Jag som inte förstår mig så mycket på bilar tycker ju att utseendet och färgen är det viktigaste. :) Förstod på min storebror att jag nog borde fundera lite mer över antalet kilomtrar än jag gjort...

Orkar jag söka bil mer, eller skall jag vara nöjd och glad med mitt köp?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Va spännande med bil! Grattis! Om du själv är nöjd med bilen så spelar det väl ingen roll om den är kanske lite mer medkörd. De gånger jag spanat på bilar så har jag nog kollat hur mycket de varit medkörda i första hand, snyggheten, märke i andra hand. Men var och en får nog göra som de vill. Vi bor ju i ett fritt land.

2010-02-21 @ 10:02:38
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Tomas

Det beror förstås på hur gammal Golfen är och hur mycket den är medkörd. Men, Volkswagen Golf är slitstarka och pålitliga bilar. Så på det sättet är det ett bra val.

2010-02-21 @ 10:03:34
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Cecilia: Tack! Jo konstaterade efter ett samtal med min lillebror att jag nog har gjort ett bra köp.



Tomas: De e en 2005 så den borde nog rulla rätt bra i några år till :)

2010-02-21 @ 10:13:55
URL: http://[email protected]
Postat av: Cecilia

Jag håller med Tomas nå lite, Vw brukar nog vara slitstarka så det är nog ett bra val istället för Opel. (jag har låga tankar om Opel sen en kompis inte SÅ gamla och medkörda Opel var mera på verkstan än på vägen, det innebär ju då inte att alla Oplar är dåliga :))

2010-02-21 @ 11:15:16
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Cecilia: Jag har själv haft en Opel tidigare som jag faktiskt inte hade nå problem med. Orsaken till att Golfen lockade mera var att den kändes både stabilare och var häftigare att köra :)

2010-02-21 @ 15:39:01
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0