God söndag allesammans

Har ni haft en lyckad påskhelg? Jag har haft en riktigt skön helg. Jag har återhämtat mig rätt bra från min förkylning och har endast lite snuva och ont i halsen nu. I går körde jag lite lätt träning på gymmet och på kvällen hade jag besöka av mina käraste vänner. I dag har jag slappat, städat och varit på mat till mamma och pappa. I morgon är det dags för jobb igen och det känns riktigt bra. Jag är laddad och känner att det skall bli kul att vara back in business.


Påskskål :)


Dags för lite mat


Söta Jessi som har en stor dag framför sig på fredag :)

Då jag var i Thailand hade jag ju en veckas paus från bloggen och internet. Det var riktigt skönt måste jag säga. Sedan jag har kommit hem har jag känt att jag skulle kunna fortsätta med pausen. Visst är det roligt att blogga och kontakten med er läsare är betydelsefull för mig, men ibland känner jag stress av att jag är en dålig bloggare.

De senaste dagarna har jag känt ångest och stress över att jag inte uppdaterar min blogg tillräckligt ofta eller har nåt kul att komma med. Därför lever jag nu i valet och kvalet och funderar på att sluta blogga eller ta en längre paus ifrån bloggvärlden. Blogga eller inte blogga, det är dagens fråga :)

Ha en skön söndagkväll och en toppen start på arbetsveckan!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Jag känner igen det du skriver om bloggstressen. När det "gått som hårdast" (nu låter jag himla gammal, men det är nog mer att jag har bloggat ganska länge :) på min blogg har jag oxo känt stress över att jag borde skriva något varje dag och att det måste vara "kiva".



Men så ska det ju inte vara. Bloggen ska ju inte vara ett stressmoment. Så nu bloggar jag enligt filosofin att jag skriver när jag känner att jag har något att säga. Och det som avgör om jag ska skriva om något, om någon viss idé, på bloggen är vad jag själv tycker. Sen får folk uppfatta det hur dom vill :) För mig är bloggandet ett sätt att ventilera vissa tankar och bolla idéer med folk som vill kommentera.



Hmmm... Dit jag vill komma är väl egentligen det att man inte är skyldig någon att leverera ett visst antal inlägg av en viss kvalité i veckan bara för att man har en blogg. Så det behöver ju inte vara allt eller inget. Man kan ju blogga när man känner för det, typ.



Nä, nu håller jag på att bli stressad över att jag sitter här och skriver långa kommentarer tidigt på morgon när jag borde söka mig mot donet i Runsor :)



Hade!

2010-04-06 @ 06:11:28
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Liza

Håller nog med Tomas där. Du ska blogga för din egen skull och om andra gillar det och hänger med så är det ju en fin bonus. Alltså, du ska inte känna dig stressad även om du inte bloggar på flera dagar, då bloggar då du gör det! :)

Skulle nog sakna dig här om du lade av helt och hållet. :)

2010-04-06 @ 06:45:17
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tomas: Tack för din kommentar. Vet ju nog att det är precis så som du skriver, men ändå har jag känt stress på sistone. Skall tänka på det du skrev och sluta stressa.

Liza: Du har så rätt! Skall ändra på min attityd och sluta stressa :)

2010-04-06 @ 07:05:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Cecilia

Vad mysiga bilder!

Och jag håller med de tidigare kommentarerna. Känn ingen press!

2010-04-06 @ 15:58:21
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Cecilia: Tack! Skall försöka lugna ner mig med bloggångesten :)

2010-04-06 @ 16:11:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Camilla

Haha, jag känner igen mig.. har ju haft en lååång ofrivillig paus nu igen. Jag kommer alltid på saker att skriva när jag inte kan skriva. Sen kommer jag inte på något eller så tycker jag att jag inte hinner. Men jag ska försöka bättra mig, eller helt enkelt skriva då jag har lust bara!

Tycker du ska göra samma sak. Ha ingen panik över att uppdatera varje dag, utan skriv då du känner för det! :)

2010-04-06 @ 21:39:21
Postat av: Jenny

Camilla: Jag har märkt att du har haft en paus för jag har kikat in och inte hittat nån uppdatering på länge :) Men precis som du skriver så är det väl bättre att skriva då man har nåt att komma med istället för tråkiga inlägg som ingen ändå orkar läsa....

2010-04-07 @ 07:22:09
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0