Skogsmulle e back in town

Puh, så skönt att sätta sig ner i soffan. Det har varit en väldigt produktiv helg. Efter fredagens träning åkte jag som sagt iväg till sommarstugan. Vaknade tidigt på lördagmorgon för att åka iväg med båten och pressa havtorn med pappa. Klockan 10 är vi påväg, vi sätter oss i båten och följande konversation äger rum:

Jenny: Pappa har vi bensin?
Pappa: Jo jo, tanken är nästan full bekymra dig inte om det du...

Jag startar båten och vi påbörjar färden mot havtornen. Innan vi åkte iväg frågade min mamma om vi inte ska ha med någonting att äta. Jag var helt säker på att det här går fort, vi är tillbaka om två timmar så varför skulle vi behöva mat...nej vi klarar oss. Saken var den att då vi väl kom fram och insåg att havtornsbuskarna till stor del redan hade haft besök av andra pressare förstod jag att det kommer att ta ett tag innan vi har fyllt alla flaskor som vi så optimistiskt hade packat med.

Efter fyra timmars arbete med trötta handleder, ömma händer, hungriga magar och 7 liter havtornssaft bestämmer vi oss för att köra hemåt. Vi kommer en bit påvägen och så stannar motorn. Gissa varför??? Min första fråga var: sa du inte att vi hade bensin? Pappas svar: jo så såg det ut... Då satt vi där utan bensin, som tur hade vi åror. Jag rodde hem, 45 minuter tog det. Mina ömma händer krampade då vi väl var framme, men kunde konstatera att dagens träningssaldo var på plus.

Resterade tid har jag fiskat, plockat 4 liter lingon, 4 liter kantareller och hamstrat morötter och sallad i mammas land. Kom hem med kassarna fulla av naturens godheter. Måste också berätta vad dagens middag bestod av, nämligen nyrökt abborre ute i solskenet. Helgen har varit fantastiskt skön på alla sätt.

Läste ut boken "he's just not that into you" i dag. Tack Sanna för att du gav den åt mig! Önskar jag hade läst den här boken för flera år sen, tror det skulle ha besparat mig många tårar och misstag. Men å andra sidan lär man ju sig mycket av sina misstag.

Men nu till boken, vad lärde jag mig som är så förträffligt bra? Jo nämligen det att vi kvinnor/tjejer/damer spenderar alltför mycket tid på att analyserar mäns beteende. Ofta gäller det just frågan: är han intresserad eller inte? Män är inte invecklade, så det jag har lärt mig är: om man behöver fundera över om en kille/man är intresserad av en så är han inte det. Ifall han är intresserad vet man om det! De ni tjejer, nu slipper ni fundera över obesvarade tel. samtal/mail, dater som rinner ut i sanden osv.

Börjar vara sent och i morgon väntar arbetet. Bjuder på lite bilder från helgen så ni också kan njuta av helgen så som jag har fått njuta av den!








Kommentarer
Postat av: Liza

Låter som ritkigt skojig helg! ;)

Och härliga bilder!

I största allmänhet tror jag också att det faktiskt är bäst att man inte analyserar saker och ting allt för djupt, man kommer bara fram till konstiga "sanningar" som sist och slutligen inte går att påverka särskillt mycket...

2009-09-14 @ 10:40:48
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Cecilia

låter som en mysig helg det där och "gratis/bonus träning". Och tack för boktipset :).

2009-09-14 @ 10:54:48
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Liza: Du har rätt i det där med att analysera saker. Från och med nu går jag på känsla och mina intuitioner :)



Cecilia: Yes bonusträning var det minsann. Hoppas du gillar boken, om int annat får man sig ett gott skratt!

2009-09-14 @ 11:31:28
Postat av: Hanna

Tack Jenny för tänkvärda ord...jo,man vet ju nog..;) Vill jättegärna låna boken av dig, fler misstag har man int riktigt tid o ork med att göra!Vilken härlig helg du verkar ha haft!Kram

2009-09-14 @ 15:34:34
Postat av: Jenny

Hanna: Skall kolla med Sanna om jag kan låna boken åt dig, men säkert är det ok :) Kanske ses vi på gymmet i kväll? SpinnPump75 :)

2009-09-14 @ 15:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0