Lite kämpigare måndag

Hur var det där med att man borde vara utvilad efter helgen? I dag har jag känt mig allt annat än utvilad. Som tur hade jag fullt upp på jobbet, annars skulle jag säkert ha somnat vid datorn. Har nog varit hög på koffein största delen av dagen. Ännu värre kommer det säkert att vara nästa måndag efter en helg i Helsingfors med fullt program. Men inte ska jag klaga. Oftast är det ju så att det har varit en händelserik helg då man känner av den ännu på måndagen.

Då jag kom från jobbet sov jag i 15 minuter och efter det bar det av till gymmet på SpinnPump. Kände mig lite seg då jag kom dit, men så fort jag kom upp på spinningcykeln och trampade igång benen kändes det toppen. Har faktiskt haft rejält ömma magmuskler i dag av gårdagens pilates. Börjar nästan tro att det nog kan stämma att kroppen kan förändras av pilates. Vanligtvis känner jag aldrig av situps, men pilatesträning går djupare och muskler som annars inte utsätts för träning får något att bita i. Om inte annat kan jag tro att man får bättre hållning, men det återstår att se.

I morgon skall jag börja dagen med en springtur. Har ju hållit upp med morgonturerna den senaste tiden, men nu är det dags att ta upp den biten av träningen igen. Blev inspirerad av Snorkfrökens inlägg om transportslöpning och Lizas initiativ till att börja på med det. Själv har jag endast ca 500 meter till jobbet, så transportlöpning är ju inget alternativ för mig. Men jag kan ju mycket väl ta mig en löptur innan jobbet och duscha här hemma. I morgon blir en bra morgon att börja på igen med det eftersom det inte blir någon träning på kvällen.

Nu ska jag mumsa på lite vindruvor och dricka en kopp yogite, sista påsen så jag tror det blir att besöka en hälsokostbutik i morgon för att inhandla mera :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0