Trevlig hösthelg

Det har varit en händelserik helg. Golfen i går gick sisådär och i dag gick det ännu sämre. Tror minsann att jag behöver träna mer, mycket mer...men när är den stora frågan? Kan i varje fall glädjas åt att jag har fått frisk luft, vara ute i naturen och spela i trevligt och tålmodigt sällskap :)

I kväll blir det pilates. Håller på med ett litet experiment. Skaparen av pilatsträning, Joseph H Pilats har sagt så här:

"Redan efter första gången märker du skillnaden, efter 10 gånger kan du se skillnaden och efter 30 gånger har du fått en ny kropp."

Jag har lite svårt för att tro på detta. Ny kropp på vilket vis? I varje fall så skriver jag upp varje gång jag är på pilates för att känna efter om jag har förändrats på något vis då jag har gått 10 ggr och se ifall jag har en ny kropp efter 30 gånger. Skall informera er om hur experimentet fortskrider.

I morgon är det måndag, helgen har igen rusat förbi i turbofart. Har en 4-dagars arbetsvecka framför mig. På fredagen flyger jag till Helsingfors för att gå på Hankendagen och på lördag blir de musikal i form av Play Me. Mycket skojigt att se frememot.

Dags att sticka iväg till gymmet för lite löpning och pilates.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0