Mysig höstträning

Oj vad skönt det var på SpinnPump i kväll. Känner mig alldeles mjuk i kroppen nu, så det gjorde definitivt gott åt mina stela ben. Pumpsalen var proppfull med människor, verkar som att de flesta börjar söka sig inomhus och träna nu då hösten och mörkret har återvänt. Själv tycker jag det är jätte mysigt att träna då det är mörkt utomhus och endast spotlightsen lyser upp gymsalen.

I fall ni känner er trötta av höstmörkret kan jag verkligen rekommendera er att äta mängder med färska eller frysta bär. Speciellt havtorn är mycket C-vitaminrika. Halten av vitamin C är den största av alla ätbara bär och frukter - från 85 mg upp till 1200 mg/100 g bär, beror på arten. Bären innehåller också rikligt med E-vitamin och omättade fettsyror. Så frossa i bär och frukter så hålls ni friska och pigga.

I morgon skall jag äntligen till frissan och göra något åt mitt slitna hår. Solen och saltvattnet i Grekland gjorde gott åt allt förutom mitt hår. I morgon ryker de kluvna topparna och jag får betydligt mer rogivande morgnar då jag slipper stressa för att håret inte ser ut för något fast hur jag försöker föna, platta och locka :)




Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Vilken bra påminnelse; måste genast gå och tugga på några havtornsbär som finns i frysen!

2009-09-21 @ 20:25:53
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Snorkkis: hi hi...jo kan vara bra o påminna sig själv i bland också :)

2009-09-21 @ 21:12:35
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0