Annorlunda dag med föreläsning

I dag har jag suttit på föreläsning om skatteplanering hela dagen. Intressant och allmännyttig information som jag säkert kommer att ha nytta av i mitt arbete. Då jag kom hem fixade jag ihop en sallad med getost och rostade pinjenötter. Grönsakerna kommer till största del från mammas land vid sommarstugan, så de är verkligen ekologiskt odlade.



Om en timme tänkte jag ge mig iväg på BodyAttack. Skall tvätta toaletten och dammsuga innan dess, så jag antar att jag får börja på med det nu om jag skall hinna.

Vaknade annars i natt av att jag hade grym kramp i vänstra vadmuskeln. Det tog så ont att jag fällde en tår. Känner av spänningen ännu i dag, så få se hur det går då jag skall träna i kväll. Jag har haft muskelkramper från och till den senaste tiden. Har surfat och sökt information om detta och insåg att det kan bero på magnesiumbrist. Tydligen rätt vanligt om man tränar aktivt. En annan förklaring kan vara för lite stretchning. Har i varje fall införskaffat magnesiumtabletter i dag för att se om det hjälper.

Nej nu får jag nog plocka fram dammsugaren och sätta igång med städandet :)

Kommentarer
Postat av: Jenny N

Jag hade ocksa tidigare kramper i vaderna pa nätterna och började da ocksa ta magnesium, verkar som att det har hjälpt.. Hoppas det gar bra ikväll pa träningen.

2009-09-03 @ 17:13:14
Postat av: Liza

Ja, kramp i vaden är hemskt! Ibland gör det så ont att man inte kommer upp och stå på foten (spänningen släpper nästan genast, bara du kommer upp och står med all tyngd på det benet som drabbats).

Jag började använda Magnex (brustabletter), som även innehåleer B6 som underlättar upptagningen av magnesiumet i kroppen, och efter det har jag inte haft några problem! Dessutom är det ju bra för hela muskulaturen, för att inte glömma den viktigaste muskeln av alla, hjärtat! :) Finns på Citymrakets naturproduktsavdelning!

2009-09-03 @ 18:08:10
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Liza

Det har förresten dykt upp nu ett antal gånger artiklar framför mej den senaste tiden om att strechning inte skulle ha någon inverkan på muskelns återhämtning efter ett pass, tvärtom lär det vara direkt skadligt att töja längre en ett par sekunder! Vem vet? Tänkte bara nämna det...

2009-09-03 @ 18:12:01
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Snorkkis

Vad härligt med grönsaker från eget land!



Ang. kramper har jag också hört att det ska vara magnesiumbrist, så hoppas de tabletterna hjälper! Ultralöpare, och marathonlöpare brukar käka saltlakrits mot kramper, och på ultralopp serveras det salt-godisar för att förhindra kramp. Kanske du ska ha en skål med salta fiskar bredvid sängen ifall om tills tabletterna börjar värka :)

2009-09-03 @ 19:25:09
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Tack för alla tips snälla ni! Träningen gick bra även om jag var tvungen att stretcha ut vaden emellanåt. Låter som att magnesium har hjälpt er alla så det låter lovande för min del :)

2009-09-03 @ 19:31:44
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag brukar ganska ofta få kramp i endera vaden eller foten på spinning. speciellt då man ska spurta, det klarar jag inte riktigt av såna gånger. Jag har också köpt magnesium, men jag har varit lite lat med att ta det varje dag, men de perioder jag faktiskt gjort det har det hjälpt! :)

2009-09-04 @ 09:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0