Vacker höstsöndag



Kolla så vackert väder det har varit i Vasa i dag. Tog en powerwalk på 40 minuter innan middagen med Lena och Ulli. Bildkvaliteten är inte den bästa eftersom jag fotade med telefonen, men ni ser i alla fall hur spegelblankt det var.

Det blev kinamat i dag, sååå gott! Det vita riset är kanske inte det bästa ur GI-synpunkt, men det vet ni väl att man får fuska i bland :) Efter middagen följde jag med Ulli och Lena till Makuuni som skulle hyra film. Gissa om det var lockande att hyra en film, köpa en stor påse godis och gå hem och slappa på soffan i stället för att cykla iväg till gymmet på pilates. Men jag var duktig och stod emot begäret! Jag gav filmtips åt mina vänner, doftade på godiset, tittade på Ben&Jerry's glasspaketen som bokstavligen försökte övertala mig om att det skulle vara en bättre idé att äta glass o slappa än träna. Vandrade ut med mina vänner och insåg att jag nog har ganska bra självdisciplin ändå...:)

Glad är jag så här efteråt att jag valde pilatesträning framom godis, glass och film. Hittills har jag varit på pilates åtta gånger. Resultatmässigt har jag märkt att träningen har blivit mer effektiv. Jag behöver inte längre koncentrera mig på att andas rätt och aktivera kraftcentrum (mag- och ryggmuskler) utan kan fokusera på övningarna som också känns tyngre nu än tidigare. Några förändingar för övrigt på kroppen kan jag inte säga att jag har märkt av, men testet fortgår.

Nu till den vanliga kvällssysllan, tv :) ha en skön söndagkväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: gotteochvi♥

SV; TACK SÅ HEMSKT MYCKET! JA, BLOGAWARDS VAR BÄSTA KVÄLLEN PÅ LÄNGE!!

2009-10-19 @ 13:54:39
URL: http://gotteochvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0