Träning gör susen

Efter en tung arbetsdag kändes det inte så lockande att stressa iväg till gymmet. För att motivera mig själv tänkte jag på hur det skulle kännas efter träningspasset. Klokt var det, för som vanligt var det skönt att träna då jag väl var på gymmet och känslan efteråt är ju toppen. Gick på SpinnPump75. Följde planen jag gjorde upp förra veckan med att öka på vikter i en muskelgrupp per vecka. I dag blev det axlarna som fick arbeta lite extra.

Jag har varit jätte öm i rygg- och magmusklerna i dag från pilatesträningen i går. Skönt att ha träningsvärk ibland, men konstaterade att det nog blir bra med en vilodag i morgon så att musklerna hinner återhämta sig.

Slog mig nyss ned i soffan för att kolla på tv. Det kommer ett program som heter Matakuten. Kända kockar besöker skolor för att bättra på maten som serveras. Blir alldeles chockerad då jag ser vilka halvfabrikat som används. Skolelever får i sig en massa med E-ämnen och annat skräp. Kan inte annat än hoppas att skolmaten i Finland är hälsosammare. Anar dock att de flesta skolor här också borde få hjälp av matakuten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0