Make up lunch

I dag på lunchen passade jag på att besöka Kicks och inhandla lite nytt smink och borstar. Till vardags använder jag inte mycket smink, men jag har några "must haves" som mascara, solpuder och läppglans. Hittills har jag använt Helena Rubensteins mascara lash queen, en riktig favorit! Nu visade det sig att de inte har Helena Rubenstein vid Kicks så jag fick tips om att prova Lancomes Virtuose av försäljaren Jonna. Jonna är verkligen en tjej som jobbar på rätt plats, trevlig och sakkunnig.

Köpte även make up stores "cover all mix" som skall täcka alla blemmor och mörka ringar runt ögonen i höstmörkret. Loreals "Eye and Lip make-up remover" hör också till en favorit som har hängt med länge. Konstaterade dock sist jag flög att den inte går att packa ner i bagaget som checkas in. Produkten består av två skikt och det övre som är oljebserat hade runnit ut pga lufttrycket... Det är kombinationen av dessa som rengör huden från smink och således var jag tvungen att köpa en ny idag eftersom den gamla förlorade sin funktion. Jissus så lång förklaring det här blev...

Solpuderfavoriten är Lancomes "Star bronzer". Rätt dyrt i jämförelse med många andra solpuder, men kan garantera att ni inte blir besvikna. Pudret är luftigt, hållbart och ger ett vackert skimmer (kan även användas som rouge). Sen köpte jag som sagt nya borstar också, något som jag gör alldeles för sällan. Det samlas ju en massa bakterier i borstarna och rengör man inte dem eller byter ut dem med jämna mellanrum får man lättare oren hy. Hela kalaset kostade en del, men jag prioriterar kvalitetsprodukter som håller, är bra för hyn och ger ett fint resultat. Som tur är solpudret väldigt drygt och räcker i flera månader.



Jag har haft lite huvudvärk både i går och i dag, beror det kanske på höstmörkret? Rätt ovanligt för mig, har nästan aldrig huvudvärk. Tänkte bota huvudvärken med ett pass BodyCombat och en timme Stretch i kväll. Får hoppas på att det är ett lyckat koncept :)


Kommentarer
Postat av: Ika

Jag använder samma remover och ska flyga imorgon så TACK för tipset! :) Då packar jag alltså inte med den!!

2009-10-28 @ 18:09:27
Postat av: Jenny

Ika: Toppen att jag kunde stå till tjänst med den infon :) Vart ska du flyga?

2009-10-28 @ 22:18:59
Postat av: Cecilia

Hah vi lyckades nog vara in vid samma Kicks ( visst menar du den vid HS center eller va det nu heter , vid nedre torget?) med några timmars mellanrum. Jonna fick inget sålt åt mig denhär gången. Intresseklubben antecknar flitigt men...:)

2009-10-30 @ 17:36:38
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Cecilia: Tänk att de råka sig...Kul butik Kicks, hittar alltid en massa med skoj... :)

2009-10-30 @ 18:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0