Man lär sig då man är tvungen

Har lyckats koppla datorn till högtalarna och lyssnar på skön musik av Seal (låten amazing). Besökte både Claes Ohlsson och Anttilas elektronikavdelning efter jobbet för att få tag i en "digital media port" kabel. Konstaterade i går att HDMI lösningen inte fungerar eftersom styrenheten för högtalarna endast är försedd med HDMI out uttag, inget in!

Två hjälpsamma försäljningskillar försökte hjälpa mig, men tyvärr visade det sig att jag visste mer än dem. Kabeln jag sökte fanns i alla fall inte, så nu har jag kopplat datorn till högtalarna med audio kablar. Ljudkvaliteten är inte den bästa, men de får duga...bättre än att lyssna på musik från datorn :)

I varje fall är jag stolt över mig själv och att jag inte gav upp utan redde upp detta själv. Vet att det finns många teknikexperter där ute som gärna skulle ha kopplat detta på 0 sekunder åt mig. Tycker dock att det är kul att lära sig nya saker och känna att jag klarar det mesta själv! Bruksanvisningar har aldrig intresserat mig, men har lärt mig att de inte är så tokiga att läsa.

I kväll har jag träningspaus. Har haft lite ont i halsen och snuva. Dessutom tror jag att musklerna är tacksamma över att de får vila en kväll :) Vad har jag då i stället hittat på? Jo jag bakar kanelbullar :) Resultatet får ni snart se. Nu har degen jäst färdigt, så jag skall återgå till bakandet, jippiii!

Kommentarer
Postat av: Kurt

Hej, Bra design!Jag tror att juice på morgonen och tom mage kan vara en chock för magen. Kokt vatten som svalnat till kroppstemperatur + honung tor jag är mumma för svalg och mage.

2009-11-15 @ 12:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0