Klokt med vila

Det var verkligen klokt gjort av mig att inte träna i går kväll. Vaknade upp för första gången på länge i morse utan halsont! Känner mig utvilad, glad och frisk i kroppen. I kväll blir det ett tufft pass combat och en timme stretch. Looking forward to that!

Har bestämt mig för att seriöst ta tag i min bloggdesign på söndag. Hittade en bra hemsida med tips och vägledning i hur man designar sin blogg. Får se hur det går...roligt att ha något att bita i :)

Under middagen i går blev det diskussion kring lycka och vad lycka egentligen är. Ett rätt intressant ämne som vi människor har en förmåga att skjuta upp i framtiden. Oftast maler man på med arbete, träning, och övriga vardagliga förpliktelser i veckan och ser framemot helgen, högtider, semester, resor osv. Utmaningen är att vara lycklig i stunden. Därför tycker jag att vi alla i dag kunde försöka finna lycka i vardagen. Det behöver inte vara en stor sak. Fundera på något som gör att du är lycklig just i dag och tillfreds med livet för stunden.

Lycka för mig just nu är att det snöar utanför mitt fönster :)


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jag håller absolut med. Alla dom här helgerna och andra saker man ser fram emot är ju en sån liten del av livet. Livsglädje i vardagen och för små saker ger ju så mycket mer, tycker jag.

2009-11-11 @ 22:16:40
URL: http://bisseboss.blogspot.com
Postat av: Jenny

Anna-Karin: Jo men visst är det så. Tyvärr tror jag bara att de flesta är dåliga på att "fånga dagen", inklusive mig...

2009-11-12 @ 07:10:41
Postat av: Maria

Så sant, så sant!!!

2009-11-14 @ 15:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0