I think you are an awsome girl

Fick en riktigt fin lillajulspresent av Snorkkis som i går skickade awarden "I think you are an awesome girl" åt mig.



Snorkkis är en stor träningsinspiratör för många bloggare, så om ni inte har besökt hennes blogg tycker jag absolut ni skall göra det!

Utmärkelsen innehåller en lite utmaning. Jag skall skriva ner 10 saker om mig själv och skicka den vidare åt någon bloggare som jag tycker är awsome. Finns många att välja bland, men jag har valt att skicka awarden åt Liza Löpare. Hon är en awsome girl som sprang sitt första marton i somras, grym prestation!

Nu över till utmaniningen, dvs. 10 saker som ni (kanske) inte vet om mig...

1. Jag är mellanbarn, har en syster och två bröder. Tror att detta är orsaken till att jag är social och har en önskan om att synas och höras, åtminstone enligt mina föräldrar. För att jag skulle synas, höras och ta plats då jag var liten fick jag minsann ta för mig.

2. Jag äter allt! Få se om jag får äta upp det här nu...men det finns inget som jag åtminstone inte skulle smaka på.

3. Jag har inga allergier

4. Har varit en aktiv slalomåkare fram till gymnasiet. Min barndom spenderade jag på Öjberget (en "slalombacke", rättare sagt kulle) i Vasa. Träning varje kväll och tävlingar på helgerna. Via slalomåkningen blev jag bl.a. bekant med BisseBoss en glad tjej som jag kände långt innan bloggvärlden. Blev ingen slalomkarriär för någon av oss, men vi är lyckliga fritidsåkare i dag :)

5. Bästa högtiden enligt mig är julen. Älskar alla förberedelser och den kärleksfulla stämningen.

6. Jag är en urusel förlorare. Har rätt stora prestationskrav på mig själv vilket har gjort att jag i dagens läge undviker tävlingar som jag på förhand vet att jag inte skulle prestera bra i. Fegt och löjligt, jag vet...därför jobbar jag på att bli en bättre förlorare.

7. Jag tycker om ordning och reda. Kan inte jobba eller koppla av i en stökig tillvaro. Därför är mitt skrivbord på arbetet (oftast) rätt odningssamt och min lägenhet städad.

8. Då jag arbetade på reklambyrå agerade jag modell i bland. Inga flashiga kampanjer kan jag säga. Ni hittar mig bl.a. på pelletspåsar, superlon dynor och täcken och en del manualer för LG ELectronics... Hittade faktiskt pelletsreklamen på internet, ha ha... :)

9. Jag tycker om att fiska, plocka svamp, bär och vara ute i naturen.

10. Jag spelar piano, spelade fiol då jag var yngre och har alltid haft en önskan om att kunna spela gitarr. Har försökt lära mig ett fåtal gånger, men är för rastlös för att lära mig från grunderna. Jag vill kunna allt med en gång, vilket givetvis är omöjligt!

Puh...det var 10 saker om mig. Nu Liza är det din tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0