Den osynliga draken

I kväll ska jag gå på teater med min systers barn. Vi ska se en pjäs som heter "Den osynliga draken". Jag har aldrig sett en barnpjäs i vuxenålder, så det blir en helt ny upplevelse för mig. Roligast är dock att jag får umgås med syrrans barn. Blir så sällan i dagens stress att jag nästan får skämmas...

Nu är det verkligen kolsvart där ute. Havtornssaften som hittills har lyckats hålla mig pigg om dagarna börjar tappa sin effekt. Tycker det skulle vara underbart med lite snö, framförallt till helgen då det är julöppning i Vasa.

Fick meddelande av mamma och pappa i går:

"Framme! Resan gick bra, hotellet är fint och värmen underbar...."

Grattis, här är det kallt, mörkt och ruggigt....ha ha, nej men bara det sku komma lite snö så är det nog inte så tokigt här heller. Tycker egentligen väldigt mycket om tiden innan jul. Mysigt att pynta, baka, paketera, rimma, dricka glögg och bara njuta av juletiden.

Dags att sluta drömma och köra till arbetet. Jo ni läste faktiskt rätt jag skall köra bil. Har pappas bil så länge som de är borta. Skönt att kunna röra sig obehindrat igen :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

=D Ännu en likhet, älskar tiden just före jul med alla förberedelser, kanske vi borde ta nån julpysselkväll:)! Ha så kul på teatern, berätta sen om d sku va nåt för fyraåringar!

2009-11-19 @ 11:51:51
Postat av: Jenny

Hanna: Julpyssel och glögg ska de bli nån kväll :) Ena tjejen jag skall ha med mig i kväll är 5 år, så jag antar att en 4-åring inte är så långt ifrån henne. Meddelar efteråt vad hon tyckte! Shoppa lugnt i Hesa :)

2009-11-19 @ 12:16:20
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0