Skadad axel och borttappade nycklar

Turen till golfbanan var riktigt lyckad. Själva spelet var nog inte så bra från min sida, men vädret var toppen och sällskapet likaså. Tror dock att jag nog skall spendera lite tid på rangen och puttingbanan innan jag ger mig ut på en till runda. Nåja efter 4 års uppehåll får jag väl vara glad för att jag träffade bollarna och de flög. Vart och hur långt är en annan sak... Lyckades dessutom skada min högra axel. Tror att jag inte hade värmt upp tillräckligt vilket förorsakade en sträckning. Har smort in axeln i mobilat så jag hoppas att värken skall lägga sig till natten.

På kvällen var jag på länk, det blev inget BodyCombat pass. Solen sken så jag kände för att röra på mig utomhus i stället. Vet inte hur jag tänkte, men jag satte mina hemnycklar i "huppare" fickan. Då jag väl var i Vasklotskogen märkte jag att nycklarna var borta. Vände om och började söka. Utanför Strampen kommer en kille på cykel mot mig med mina nycklar  i handen. Snacka om att jag blev lycklig. Jag hade inte ens med min telefon, så ifall inte denna snälla själ hade hittat dem vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Så det som kunde ha gått riktigt dåligt slutade bra.

Mitt kvällsmål bestod av en kopp indiskt te, rågbröd med mosad avokado, ägg och rökt kalkon. Det är annars ett tips åt er. Byt ut smöret mot mosad avokado. Det är saftigt, gott och hälsosamt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Var hittar du mogen avokado? Och mango? Varje gång jag försöker köpa dessa frukter är de omogna och oanvändbara..

2009-05-18 @ 20:52:43
Postat av: Jenny

Hej Camilla,



Jag har köpt dem på Citymarket i stan. De har bl.a. förpackningar med avokadon som det står "ready to eat" på. De har alltid varit av bra kvalitet.



Mango är en frukt som kan vara svårare att få tag på mogen. Mitt tips är att du skall klämma på dem (vet att man inte får göra det egentligen), men om man inte gör det så är det en omöjlighet att köpa mogna mangon. Ifall de mangon som de har i butiken inte är tillräckligt mogna kan du låta dem ligga i en fruktskål tillsammans med bananer i en par dagar. Bananerna påskyndar mognadsprocessen.



Lycka till med jakten efter mogna frukter :)

2009-05-19 @ 07:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0