Rolig dag

Gårdagen var en rolig dag. Började morgonen med en springtur i skogen. Tyvärr har inte min fot återhämtat sig ännu och för varje steg jag tog blev jag påmind om att det är något som är galet. De sista metrarna fick jag promenera för att överhuvudtaget ta mig hem. Därför hjälps inget annat än vila denna vecka. Tror jag måste skippa springturerna och stasa på spinning och bodypump i stället. Utöver den skadade foten var morgonen fantastisk, 23 grader varmt och solsken.

Efter springturen var jag till frissan och gjorde något som jag länge har funderat på, men inte kunnat bestämma mig för om jag vill eller ej. I varje fall gjorde jag det nu: hårförlängning. Klippte page för ca ett år sedan. Har trivts jätte bra i det, men har saknat mitt långa hår. Orkade inte vänta på att det skulle växa ut så då blev det så här. Var skeptisk till en början för jag trodde att det skulle synas tydligt att det inte är äkta. Men Petra på Artistica är så duktigt. Resultatet är fantastiskt om jag själv får säga :) Så jag är mycket nöjd med mitt beslut. En annan fråga är hur det skall bli att träna med håret...skall skriva och berätta om det då jag har provat på.

Efter mitt frissabesök åkte jag hem och gjorde i ordning en sommarbuffé. Hade 11 tjejkompisar på besök på kvällen. Hann bli rätt stressad innan jag var färdig, men maten var lyckad och omtyckt. Jag bjöd på honungsmelon med serranoskinka, tortillastubbar, tomatsallad, äppel- och päroncouscous, lax och lökpaj med smak av wasabi, kokta morötter i korianderdressing, marinerade oliver och batong. Till efterrätt blev det en maräng- och hallontårta med fräscha smaker. I synnerhet efterrätten var omtyckt. Den var faktiskt god och relativt hälsosam för jag hade garnerat marängbottnen med turkisk yoghurt, hallon, finrivet limeskal, honung och kokosflingor, ingen grädde! Här kommer några bilder på maten.


Några av rätterna jag bjöd på.


Fräsch sommartårta.

Nu skall jag göra i ordning frukost åt mig och avnjuta den på balkongen. Sen bär det av till beachen denna juvliga söndag.

Kan sätta upp lite före och efter bilder på håret senare i dag så får ni se hur bra resultatet blev :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!är det möjligt att få receptet på den frächa sommartårtan? =)

2009-06-08 @ 22:40:48
Postat av: Jenny

Visst e de möjligt. Lägger upp receptet i morgon :) Tack för visat intresse!

2009-06-09 @ 22:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0