Morgonlänk i solskenet



Då var dagens morgonlänk avklarad. Sprang längsmed strandpromenaden i Vasa. Det var så vackert då solen sken, men lite kämpigt i motvind.

Varför springer jag på morgnarna? Jo för att komma igång och starta upp kroppen. Slipper sitta och gäspa på jobbet och är mer energisk. Joggar oftast i långsamt tempo ca 30 minuter. Det skall inte vara nån chockstart på dagen.

Jag springer inte varje morgon, men försöker ta mig ut så ofta som möjligt. Vissa morgnar kan det kännas riktigt tungt att stiga upp, men då jag tänker på känslan efteråt så är det alltid värt det. Ni borde prova på det någon morgon. Hatar ni att springa kan ni lika bra ta en powerwalk eller varför inte en cykeltur.

Dagens frukost bestod av ekorågflingsgröt med banan, kanel och linfrön. Kanel dämpar sötsuget under dagen och sätter igång fettförbränningen. Till detta avnjöts ett glas färskpressad apelsinjuice, utan tillsatt socker och konserveringsämnen. Frukosten avslutades med en kopp Zoega skånerost kaffe, så gott...

Nu börjar det vara dags att cykla iväg till jobbet. Har egentligen mycket kort väg så jag kunde promenera, men typiskt mig startar jag alltid i sista sekund och då går det fortare med cykel:)

Ha en bra dag vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0