Morgonlänk efter en dag med vila

Började morgonen med en skön länk, motvind halva vägen men solen gav mig styrka. Måndagen var vilodag, kände att min kropp behövde vila. En kort promenad på kvällen var den enda formen av motion jag fick i går. Har känt mig lite småkrasslig och hade ovanligt hög puls på BodyAttack passet i söndags.

Något som jag är mycket noga med är att lyssna på kroppen. Är jag krasslig och känner att jag eventuellt håller på att bli förkyld, har tränat för mycket el. dyl. så vilar jag alltid. I synnerhet i det skedet att man blivit förkyld är det klokast att vila ut ordentligt och tillfriskna innan man börjar träna på nytt. Tränar man då man är sjuk kan det få katastrofala följder eftersom det är en extra påfrestning för hjärtat. Dessutom förlänger det oftast sjukdomsförloppet.

I kväll hinner jag inte med nån träning. Har ett möte jag måste gå på. I morgon kommer jag att vara i Helsingfors, eventuellt försöker jag stiga upp och ta en morgonlänk innan flyget avgår...

Nu skall jag avnjuta min mango-jordgubbs smoothie innan jag pallrar iväg till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0