Lördag = godisdag

Gårdagskvällen var mycket trevlig. Gi burgarna var omtyckta, lade upp receptet för en stund sedan så nu kan även ni laga gi burgare :)

Morgonen började bra. Är så lycklig för jag har redan lyckat inspirera en av mina vänner till att ta tag i sin träning. Jag föreslog i går kväll att hon skulle följa med på en morgonlänk i dag. I morse kl 9 skickade jag ett meddelande åt henne om att hon skulle hoppa upp ur sängen, dricka ett glas vatten, klä på sig och träffa mig om 15 minuter. Trodde ärligt att hon inte skulle komma. Men vilken kruttjej! Hon kom :) Jag blev så glad över sällskapet och att jag fick med henne. Tyvärr började det regna under vår länk, men det var ganska skönt. Syrerik lyft som pumpades runt i lungorna.

Som ni ser på rubriken så är lördag min godisdag, eller den dagen i veckan som jag tillåter mig själv att fuska lite. Givetvis äter jag också godsaker i bland, det är ju en del av livets lycka. Brukar ändå försöka välja något hälsosammare alternativ och inte de värsta socker och fettbomberna. Här kommer några tips:

Godsak                          Mitt val

Wienerbröd                  Örfil eller övriga vetebullar
Chips                             Nötter (till min favorit hör chilikryddade cashew nötter)
Lösgodis                      Torkade frukter (innehåller ibland mer socker än "vanligt" godis, löns att vara uppmärksam)
Mjölkchoklad                Mörkchoklad med minst 60% kakaohalt
Glass                             Sorbet

Nu skall ni inte tro att det aldrig slinker ner ett chips eller lösgodis i min mage, för det gör det absolut. Svårast har jag nog för att låta bli att äta lösgodis. Men oftast väljer jag de hälsosammare alternativen framom de riktiga bomberna som ofta förutom mycket socker och fett även innehåller en massa med färgämnen och andra onyttigheter.

Nej nu skall jag ta och njuta av lördagen och vad den för med sig. Trevlig lördag åt er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0