Jag säger bara ljuvligt...

...vilken start på dagen. Morgonens joggingtur var underbar. Jag hade sånt flow i kroppen att jag kunde ha sprungit hur långt som helst. Undrar om det möjligtvis beror på att det är fredag...? Om det fina vädret håller i sig tror jag att jag skall plocka fram mina rollerblades och ge mig ut på en tur efter jobbet.

Dricker för tillfället en lingonsmoothie, mums. Skall också tugga i mig en kalciumtablett och omega-3 tillskott. Kosttillskott är annars något som jag inte egentligen tror på. Tyckar att man i stället skall äta varierat och mycket grönsaker och frukt.

Vintertid kan det vara att jag äter extra c-vitamin, men inte annars. Orsaken till att jag äter kalciumtabletter är att jag inte dricker mjölk och därför får i mig för lite kalcium per dag. I synnerhet för kvinnor är det viktigt att tillse kroppen med kalcium för att unvika benskörhet. Omega-3 vet ni säkert alla att är bra, men jag äter det främst för naglar, hår och tankeverksamheten :)

Tänk att det är fredag i dag. Veckans bästa dag :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hade tänkt fråga det tidigare: dricker du sojamjölk för att du inte tål vanlig mjölk? JAg tål vanlig mjölk, men jag gillar smaken av sojamjölk t.ex. i smoothies. Gillar inte sojamjölk i sig sådär jättemycket, men jag tycker det passar jättebra i smoothies :)

2009-05-30 @ 00:50:40
Postat av: Jenny

Camilla:

Jag dricker sojamjölk den innehåller inget socker (finns sorter med tillsatt socker också) och hälsosamma fetter. Därtill är sojamjölken betydligt kalorisnålare än den vanliga mjölken. Tycker själv om smaken o att den är ypperlig för smoothies :)

2009-05-31 @ 08:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0