Kläddilemma

Vaknade upp till ett dimmigt och kyligt Vasa. Dagens första problem: vad klär man på sig i detta väder utan att frysa eller svettas ihjäl under springturen??? Valde knälånga tights, en tunn långärmad tröja och en skaljacka. Tror ni det var passligt? Nej minsann, svettades som en tok.

Sommarvädret i Vasa är minst sagt varierande. Längtar tillbaka till att vakna upp till 25 graders värme som vi hade för några veckor sedan. Löpningen är betydligt skönare och roligare i solsken.
 
I varje fall lärde jag mig en sak och det var att jag knappast behöver skaljackan någon annan sommarmorgon, även om det är mulet och dimmigt...

Kommentarer
Postat av: Liza

Du är ju inte riktigt klok! ;) Alltså löpning i solsken under höst vinter och vår är jättskoj, men i 25 grader är det verkligen inte roligt! Mitt ultimata löpväder (knälånga löpartights, t-shorta/top) är 15-17 grader och mulet! då svettas man inte som en galning men det e tillsäckligt varmt ändå! Nå, alla är vi ju olika (och tur är väl det) så jag tar tillbaka mina ord och står fast vid att du nog säkert är klok ändå fast du gillar löpning i 25 grader + solsken! ;)

Ha det gott! Med hopp om mera fina sommardagar som denna! :)

2009-07-15 @ 15:06:16
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ha ha, får mig ett gott skratt då jag läser din kommentar :) Klok vet jag inte, men tycker om att svettas och njuta av solens strålar som gör mig både pigg o glad. Men visst kan hålla med om att allt för varmt får det inte vara...

2009-07-15 @ 15:25:44
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0