Strejkmorgon

Ganska skönt att strejka måste jag säga. Sov tills jag vaknade i morse kl 09.30. Har slöat hela morgonen. Njutit av god frukost och betalat lite räkningar, men nu skall jag ta tag i dagens program. Har tänkt baka havredrömmar med russin och råglimpor till jul. Dessutom har jag bokat tid till torkstugan. Passar på att tvätta lite mattor, lakan och annat som tar allt för mycket rum för att hänga på tork i lägenheten.

Fick ett peppbrev till min pulsklocka i morse. Den meddelade att jag har följt träningen enligt plan förra veckan och att jag nu skall väga mig och uppdatera min vikt???? Som jag tidigare har skrivit så äger jag inte ens en våg + att jag med 99,9% säkerhet kan säga att det inte har hänt något med min vikt under den senaste veckan. Bra klocka, men den kan ju inte på allvar mena att jag skall börja väga mig varje vecka!

Julkonserten i går kväll var stämningsfull. Efter konserten blev det glögg och lussebullar hemma hos mamma och pappa till Finlands lucia i tv. Måste säga att det om något var mysigt. Så söt lucia Ellen var och vilken vacker sångröst! Måste ha varit väldigt stämningsfullt i domkyrkan i Helsingfors.

Nej nu är det nog dags för Jenny att sluta drömma och starta dagen på allvar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0