Mycke mat o lite träning...

Inser att det har blivit skrivet rätt mycket om mat och lite om träning på sistone. Att jag är ledig har givetvis gett mig möjligheten att spendera mer tid i köket än vanligt. I dag tillredde jag fullkornslasagne och frös in lunchlådor åt mig. Dessutom har jag "tillverkat" trillingnötter. Det visade sig vara rätt tidskrävande...


Ser rätt klottigt ut, men resultatet blev faktiskt inte så illa

Hade en fin idé om att jag skulle tillverka egna praliner till jul att ge bort, i stället för att köpa färdiga konfektaskar... Bra idé men hur 17 har jag tänkt?! Hittills har jag som sagt en sort, men många kvar. Roligt att hålla till i köket, men inte hade jag väl riktigt tänkt spendera alla lediga dagar där.

Nu skall jag i alla fall iväg till gymmet. Inte ska ni tro att jag gett upp träningen även om jag så gott som har bott i mitt kök de senaste dagarna. I går var jag på SpinnPump och i kväll blir det ett pass BodyAttack med Hanna. Min plan var egentligen att gå på spinning i kväll, men då Hanna skickade ett meddelande och ville ha med mig på Attack i stället kunde jag inte annat än byta pass :) Ska ta mig en liten springtur innan Attacken, så jag får lägga på ett kol om jag skall hinna nu :)

Kommentarer
Postat av: Liza

Mmmm, de där ser verkligen goa ut! Hur har du gjort? Tre nötter bredvid varandra och sedan hällt choklad på dom? Berätta! :)

2009-12-15 @ 18:02:16
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: lilly

Mums filibaba,kanske man får smaka på torsdag.

2009-12-15 @ 18:44:09
Postat av: Cecilia

egenhändigt gjord konfekt är en uppskattad gåva. Jag har redan i många år tillverkat den konfekt jag har gett bort. Nya recept varje år! visst är det tidskrävande men för varje rå så lär du sig och allt blir smidigare.

2009-12-15 @ 19:23:36
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Liza: Först har jag rostat nötterna i ugn för att få bort skalet. Smält choklad som jag hällt över nötterna i en skål. Blandat om och lagt nötterna tre och tre på bakplåtspapper. In i kylskåp i 20 minuter. Sen har jag doppat nötterna med hjälp av en gaffel i choklad sås, in i kylskåpet igen och sen har jag spritsat över med choklad.



Lilly: Tror du får smaka på nåt annat på torsdag :)

är det betydligt roligare att ge bort konfekt som man har tillverkat själv i stället för köpt. De e nog som du skriver att det krävs lite övning :)

2009-12-15 @ 19:46:50
Postat av: Hanna

Vilka läckerheter du har gjort!Önskar ja var lika huslig som du,du skulle se mitt pepparkakshus, tur att ja har en 4-åring att skylla på varför d ser ut som d gör!;) Kulkulkuul att du ändrade dig angående passet, vi fick än en gång ett häftigt BA-pass :D!!

2009-12-15 @ 22:29:40
Postat av: Jenny

Hanna: Till tröst kan jag säga att jag och min syster bakade ett pepparkakshus som blev allt annat än rakt...ingen 4-åring att skylla på där inte :) Tack för feelisen på BA. Nytt pass på lördag!

2009-12-16 @ 08:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0