Känner av gårdagens Combat

Känner mig ovanligt stel i kroppen i dag, i synnerhet med tanke på att jag var på stretch i går kväll. Få se hur det känns på BodyAttack i kväll... Hoppas jag mjuknar upp under dagen.

Nu har jag tränat tre dagar med min nya pulsklocka. Fick i går en påminnelse om att jag borde hålla mig till träningsprogrammet, tränar tydligen på allt för hög intensitet. Blir kanske till att ta en lunkande springtur i helgen för att jämna ut det hela :) Problemet med mig är att jag har väldigt svårt för att träna på låg intensitet, för mig är det oftast allt eller inget! Tyvärr är det ju så att vill man förbättra uthålligheten och bränna fett borde man också träna på lägre puls...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Kul om du är nöjd med din nya pulsklocka.

2009-12-10 @ 15:51:38
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Liza

Men nog är det ju ändå skönt att känna av det man gjorde dagen före? :)

2009-12-10 @ 17:55:29
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Anonym

Detdär med att bränna mera fett vid lågintensiv träning är ju en sanning med modifikation. Visst använder kroppen procentuellt mera fett under själva aktiviteten vid lägre pulsintervall, men det kompenseras med att energin under resten av dygnet till större del tas från kolhydrater. I jämförelse med träning över 90% av maxpuls. Där är fett otillräckligt som bränsle och energin tas nästan uteslutande från glykogen, för att sedan under resten av dygnet tas i huvudsak från fett. I slutändan blir resultatet samma.



Bara en kommentar i all välmening :)

2009-12-10 @ 18:25:59
Postat av: Henkka

Oj, glömde signera ovanstående inlägg :)

2009-12-10 @ 18:26:45
Postat av: Jenny

Cecilia: Jo tack de e jag, för mina behov är den perfekt.

Liza: Jo visst är det skönt att ha träningsvärk, men inte så skönt då viljan att träna är större än kroppens ork :)

Henkka: Du verkar ha koll på det här :) Tack för infon!

2009-12-10 @ 19:51:56
Postat av: Henkka

Ingen orsak. Jag är lite av en näringslära/fysiologi-nörd. Du har en intressant blogg. Jag tittar in då och då :)

2009-12-10 @ 21:05:45
Postat av: Jenny

Henkka: Tack för det! Tar emot kommentarer och åsikter med glädje :)

2009-12-10 @ 22:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0