Saknar olivernas ö

Då var jag hemma i Finland igen. Kom i morse efter att ha rest hela natten, utan sömn på varken flyget eller flygfältet. Slumrade till några gånger, men det var alldeles för obekvämt för att jag skulle ha sovit hela flygresan. Kom hem kl 8 i morse, det regnade och blåste, kände för att vända på flygfältet och flyga tillbaka :) Sov tre timmar och efter det har jag ägnat dagen till att packa upp min väska och tvätta.

I vilket fall som helst har jag haft en underbar semester. Solen sken alla dagar och vi har njutit av sol, bad, utflykter till paradisöar och god mat. De grekiska förrätterna är ju så underbara, vad sägs om: cheese saganaki, avokado med räkor, ugnsbakad feta, tzatziki, shrimps saganaki, färska oliver och för att inte glömma grekisk sallad! Grekerna är väldigt trevliga och gästvänliga, vilket ledde till många efterrätter och drinkar on the house. Kanske fick vi lite extrra för att vi var två tjejer som reste tillsammans, men över lag är de väldigt trevliga.

Vad gäller träning så har jag faktiskt kopplat av hela veckan frånsett några promenader och bollspel på stranden, lite benövningar och situps. En dag sprang jag faktiskt 45 minuter längsmed stranden. Mycket effektivt för vaderna, men det kändes dagen efter kan jag säga. Har känt att träningsnerverna har pirrat i mig under veckan och suget efter att svettas av annat än stekande sol blev större från dag till dag. Därför var det helt underbart att vara på gymmet i kväll. Sprang i 30 minuter och så gick jag på SpinnBodypump 75. Hade mycket att ge efter att ha legat på en solbädd i en vecka :) Superskönt var det och kunde konstatera att det gör underverk åt kroppen att få total vila i bland.

Slutsater av resan är att den kunde inte ha varit bättre än den var: toppen resesällskap, trevlig ort och fantastisk mat. Några ord om Grekland ännu för er som kanske funderar på att resa dit:
  • grekiska toaletter är ivecklade
  • raki är gott...NOT!
  • greker har sarkastisk humor (fungerar bra med den finska)
  • kranvattnet är drickbart
  • tvåstjärniga hotell är helt ok bara det finns luftkonditionering :)


Elafonisi, Greklands så kallade Maldiver


Gramvousa, en annan paradisö


Middag på mysig restaurang

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen hem! Vi var också till både Elafonisi och Gramvousa! Härliga ställen! Var på kreta bodde ni?

2009-08-18 @ 19:02:37
Postat av: Jenny

Tack! Vi bodde i Agia Marina på ett hotell som hette Iliana. Väldigt enkelt, men nära stranden.

2009-08-19 @ 08:14:58
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Anna

Fina vyer, gillar speciellt Gramvousa bilden. Där ser man, det finns otroligt fina platser i Europa ocksü att semestra pü. Visst var det pü södra kusten som ni bodde?

2009-08-19 @ 10:31:39
Postat av: Liza

Det var alltså jag som skrev ovanstående, ifall du undrade? Namnet lämnade bort av någon anledning...

:)

2009-08-19 @ 12:09:51
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Liza: Jasså de va du :) Var i Chania bodde ni?



Anna: Visst finns det fina platser, gäller bara att hitta pärlorna.

2009-08-19 @ 13:17:37
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Liza

Vi bodde i en liten by som heter Kalives ungefär 20 km öster om Chania! :)

2009-08-20 @ 10:45:12
URL: http://lizalopare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0